شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ساماندهی شکایات مردمی در شهرداری دانگ چنگ

تلفن همراه - سامانه موبايلي

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰


شهرداری این شهر در کشور چین با استفاده از سامانه ثبت گذارشات مردمی بوسیله تلفن همراه، باعث بهبود چشمگیر عملکرد دولت در قبال شهروندان این ناحیه شده است.

وایمکس نیوز - شهرداری ها در شهرهای بزرگ با مشکلات مختلفی مواجه هستند که مهم ترین آنها شاید رسیدگی به شکایات مردمی است.رسیدگی به شکایات بعد از قرار گرفتن در دستور کار شهرداری ها در ابتدای مسیری دشوار قرار می گیرد که یکی از آنها ترافیک و مشکلات رفت و آمد ماموران مربوطه است.منطقه دانگ چنگ در چین به راه حل مبتنی بر فناوری های ارتباطی برای افزایش بهره وری نیروهای سازمانی روی آورده است.

معضل
شکایت های مردم در منطقه دانگ چنگ زمان  احتیاج به زمان زیادی داشت تا آدرس دهی شود که البته در چین چندان چیز عجیبی نیست.حتی اگر ماموران از وجود چند شکایت در یک محل آگاه بودند، کارمندان شهرداری در قبال تعداد محدودی از این مشکلات مسئول بودند و در یک زمان تنها امکان برطرف کردن یک مشکل را داشتند.اغلب دفاتر و سازمانها زمان قابل ملاحظه ای را در رفت و آمد به یک محل تلف می کنند.
راه حل
منطقه دانگ چنگ طرحی راهبرداری را پیاده سازی کرده است که مبتنی بر فناوریهای GIS و GPS تلفن همراه است که شهر را به نواحی کوچکتری تقسیم می کند و تمام شکایتهای هر منطقه را در آن آدرس دهی می کند.هر منطقه با ثبت مداوم شکایتهای شهروندان به ماموران دولتی اجازه می دهد که شکایت های ثبت شده در نقاط نزدیک به هم را در یک نوبت رسیدگی کنند.
نتیجه
این ابتکار عمل باعث گسترش روابط بین شهرداری و شهروندان شده است که با سازماندهی خود امکان خدمات دهی بهتر را برای دولت فراهم کرده است. فرهنگ کاری کارکنان شهرداری دگرگون شده است؛ امروز کارکنان زمان کمتری را در دفتر و زمان بیشتری را در حال فعالیت های میدانی برای حل مشکلات می گذرانند.موفقیت این طرح در دانگ چنگ توجه سایر شهرداری های چین را هم به خود جلب کرده است.در بیجینگ نیز هفت ناحیه شهری دیگر به سیستم های مشابه روی آورده اند.

استفاده از راه حل های ساده با مدیریت صحیح راهگشای بسیاری از مشکلاتی است که شهروندان در شهرهای ایران با آن مواجه هستند.پیاده سازی و استفاده از چنین مدلهایی هزینه چندانی در بر ندارد و در عین حال باعث بهبود عملکرد شهرداری ها در قبال وظایف آنها نسبت به شهر و شهروندان می شود.

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو